Our day off in Liverpool! - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu Our day off in Liverpool! - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu

Our day off in Liverpool!

Door: Karlijn Jager

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

08 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Wigan

07-09-15

Met de (snel)trein van Wigan naar Liverpool Lime street kost ongeveer 8 pound voor een retourticket, dus is prima te doen. Om half 12 aangekomen in Liverpool (nadat we bijna de trein in Wigan gemist hadden want zaten met onze domme hoofden op het verkeerde perron). Je doet er ongeveer 50 minuten over met de trein. Naja dus aangekomen en heerlijk weer erbij! Dat maakt een stad al meteen een stuk leuker. Vanessa was al drie keer eerder in Liverpool geweest dus die wist de weg wel een beetje. Het heeft meteen een leuke sfeer vind ik. Ik heb al geconcludeerd dat ik Liverpool nog wat leuker vind dan Manchester. Ook in Liverpool zijn heel veel winkels en shopping malls en die zie je meteen wanneer je het station uitloopt. Alleen in Liverpool zijn de straten wat breder en staan er ook straatartiesten. We zijn als eerst richting Albert Dock gelopen. Dat is een soort afgesloten haventje. En naast dit haventje stroomt dan de River Mersey. Om dit haventje heen zitten allemaal souvenirshops en eettentjes. En ofcourse een Beatles store. Nog even doorgelopen en dan loop je tegen super mooie gebouwen aan, ik zou niet weten welke gebouwen het zijn maar ze waren mooi. (zie foto's). Tussen de middag heerlijk op het terras bij Costa een smoothie en een panini gegeten (en mensen gekeken, altijd leuk). Hierna zijn we op verzoek van papa Meindert, de beatles pub gaan opzoeken. Na een paar keer wat mensen te hebben gevraagd op straat heeft een meisje ons erheen gelopen. Het heet ''the cavern pub''. Voor de pub staat een van de beatles aangeleund tegen een muur, en in die muur zijn allemaal namen gegrafeerd van bekenden artiesten die er gespeeld hebben. Wij natuurlijk ook even binnen kijken. En het is een pub die een beetje onder de grond zit. Het is er aardig donker en in de muur zitten vitrines met, ik noem maar even, een gitaar van Paul Mccartney. Er tegenover zit de club en daar hebben we natuurlijk ook even een kijkje genomen. Nou na deze ontdekking zijn we richting China Town gelopen en langs de cathedral of Liverpool. China Town in Liverpool blijkt dus de op een na grootste te zijn van heel Europa. Maar het is anders als de meeste China Towns, want meestal loop je door een grote poort en dan word opeens alles Chinees. Hier was het over een hele wijk verspreid. Dus er is wel een poort om aan te geven dat China Town hier is, maar je loopt niet China Town binnen via die poort.
Het was best ver lopen (liep omhoog) maar wel weer een ander deel van Liverpool gezien en hier was Vanessa ook nog niet geweest dus dat was wel leuk. Na deze tocht hebben we even in het park gezeten (vergezeld door de zon) en anderhalf uur zitten kletsen. Het is wel leuk want we kunnen overal over praten maar we kunnen ook gewoon dom doen en de slappe lach hebben. Het voelt alsof ik haar al heel lang ken terwijl ik haar nog maar twee week ken! Toch nog even gewinkeld en toen terug gelopen naar de trein (met carrot cake onder de arm voor onderweg). Waren om 8uur weer terug in het hotel. Toen dinner gehad met Vanessa en de twee nieuwe franse jongens. Geen idee hoe hun stem is, ze praten niet. Ja heel gezellig. En daarna lekker chillen en slapen want de volgende dag om 7uur werken.

• 11 September 2015 - 15:35

Margriet:

Weer een mooi verslag gelezen van jouw avontuur in Liverpool. Leuk met de foto'' s erbij, zo kan ik mij er meteen een beeld bij vormen. Geniet er maar van, dit zijn leuke uitstapjes naast het werken in het hotel!
    En fijn dat je straks onze reisleidster kan zijn. Kijk er naar uit om naar je toe te gaan!
    Liefs