Bezoek in Engeland! - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu Bezoek in Engeland! - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu

Bezoek in Engeland!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

16 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Wigan

23-24-25-26-27/09

Oeps, alweer een paar weken geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden van mijn leventje hier. Maar alles gaat nog steeds goed en ik vermaak mij nog steeds. In dit blog wil ik jullie graag op de hoogte brengen van mijn afgelopen bezoek van mama, Lorena en Karin (een vriendin van mama). Ze kwamen woensdag 23 september en vertrokken weer op zondag 27 september. Woensdag had ik " sochtends gewerkt, dus dat kwam goed uit want ze kwamen rond 6 uur aan. Opzich was het wel een beetje raar om ze opeens hier te hebben, maar super leuk natuurlijk! 'S avonds lekker uiteten geweest in Wigan bij Indian lounge. Heel leuk personeel en lekker eten, maar het interieur van het restaurant was wat minder. Er hing geen schilderij aan de muur (letterlijk). De volgende dag zijn we naar Manchester geweest. Had heel slecht geslapen want mijn lieftallige (stief)zusje maakt veel lawaai in haar slaap en is nogal bewegelijk. Maar goed toch veel gedaan in Manchester ondanks dat het niet een hele grote stad is. We zijn in musea geweest, voetbal winkels, want het zoontje van Karin wilde natuurlijk wel een voetbalshirtje, door China town gelopen en de Primark in geweest want daar waren Karin en Lor nog nooit in geweest. Is trouwens ook net een museum. De treinverbinding naar Manchester in trouwens heel goed, je bent er binnen drie kwartier en een retour kost maar 4 pond 80. Aan het eind van de middag zijn we richting het Trafford Centre gegaan. Waar ik al eerder in mijn blog over heb verteld. Dat is met de bus vanaf Manchester een dik half uur. Daar waren hun ook wel even van onder de indruk. 'S avonds daar heel lekker gegeten bij het restaurant Pesto, allemaal Italiaanse tapas, hmmm. Toen nog een hele terug reis voor de boeg en waren dus ook kapot toen we weer in het hotel waren. Lor sliep trouwens gewoon bij mij op de kamer en mama en Karin sliepen in een kamer bij ons op de verdieping. Familie kan in het hotel verblijven voor een familie rate. De volgende dag ging onze toch naar Chester. De trein was best duur dus we hadden voor een taxi geïnformeerd maar dat kwam ongeveer op hetzelfde uit, dus toen was onze laatste optie informeren naar de bus. Dit bleek heel goedkoop te zijn! En we snapten achteraf ook waarom.. 2,5 uur later waren we in Chester.. Even weer wakker worden en toen konden we er weer tegen aan. Chester is echt mooi. Het centrum is heel schattig en heeft mooie oude gebouwen, het is namelijk ook zo dat deze stad heel veel geschiedenis heeft. Verder ligt het aan het water en zijn er boottochten. Aan het water is een hele fijne sfeer. Omdat we allemaal de stad niet kenden zijn we eerst zelf met een kaart te stad gaan verkennen maar hebben we later ons toch toegegeven aan de hop on hop off bus. De hop on hop off bus is altijd een goed idee, de bovenkant was open van de dubbeldekker bus en het was heerlijk weer dus konden lekker buiten zitten en alles ook nog beter zien. Je ziet alles van de stad en overal word wat bij verteld. We hebben echt veel lol met elkaar gehad. Lor was veel aan het filmen tijdens het verblijf en wil er 1 grote film van maken, dus misschien zien jullie die nog we verschijnen. We hebben de trein terug genomen, dat scheelde toch even wat tijd. En we zijn wat gaan eten in Wigan bij Moon under the water. Dit is een pub met achterin een gezellig etensgedeelte. Hier hebben we lekker ciders gedronken en gegeten. Je kan hier echt van alles eten, Lor had een burger, Mama en karin hadden iets met kip en ik had een wrap met nacho's. En na een goede nachtrust (voor sommige van ons) was het alweer onze laatste dag samen. We zijn op zaterdag naar Liverpool geweest. We hebben echt zo'n geluk gehad met het weer, het was net zomer. Wigan- Liverpool is ook een goede verbinding en voor ongeveer 8 pond kun je heen en terug en je doet er drie kwartier over. Ohja dat was ook wel grappig, dag 1 hadden we ontbijt in het hotel, dag 2 zijn we langs bap gelopen (is een soort subway) en aten we in de bus, en dag 3 zijn we naar Tesco gegaan en brood en beleg en van alles gekocht en uitgebreid zitten ontbijten in de trein haha. Ja sommige mensen keken nogal.. ik denk jaloers. Maar goed eenmaal in Liverpool zijn we eerst de radio toren op geweest. Vanaf deze toren heb je een view over de hele stad! Daarna naar Albert Dock gelopen, een haven en daar hebben we even lekker liggen zonnen in het gras. Maar toen moest er toch wat van de stad gezien worden! En dat doe je het best... precies met een hop on hop off tour! Je kan afstappen waar je wil en weer opstappen waar je wil de hele dag door. Maar je kan ook de hele tijd blijven zitten en luisteren naar de live gids. We zijn uitgestapt bij de Beatles pub, waar hetnu super druk was, waarschijnlijk omdat het zaterdag was. Er was live muziek in de pub en in de straat alleen al was het heel druk maar gezellig juist natuurlijk. We zijn niet in de kathedralen geweest want daar was niet genoeg tijd voor. 'S avonds zijn we uiteten geweest bij Bellini, een Italiaans restaurant. Het was echt heel lekker! Lekker goede wijn gedronken met Risotto. Na het lekkere eten en de girls talk zijn we nog even door de stad gelopen en van de zaterdagavond sfeer genoten en toen zijn we richting de trein gelopen. Eenmaal terug in het hotel nog even met zijn alles gechilld in een kamer en gaan slapen daarna. Zondag de dag van hun vertrek had ik een vroege dienst. Dus kon ik ze uitchecken haha. Echt super gezellige dagen gehad met deze dames en weer een nieuwe stad in Engeland gezien!

• 17 Oktober 2015 - 10:55

Lor:

It was amazing. Video is in de maak hoor. Ik mis alleen deel Cheater die ip jouw laptop staat

• 19 Oktober 2015 - 11:42

Margriet:

Mooi verslag van een paar zeer actieve dagen. Wat hebben we veel gezien en wat troffen we het met het weer! Prachtige steden gezien en het was vooral heel gezellig om met elkaar op stap te zijn. Natuurlijk vond ik het leuk om te zien waar je werkt en slaapt en vooral om jou weer te zien en een knuffel te kunnen geven! En natuurlijk om een gezicht te hebben bij collega s waar je over schrijft en vertelt. Nu nog een paar weken en dan heb jij jouw taak volbracht! Vind het heel knap dat je je plek hebt gevonden en zo makkelijk met je collega´s omgaat, de engelse taal zeer goed beheerst en dat je als een ervaren receptioniste klanten incheckt en de bagage naar hun kamers brengt! Top!
    Toi toi nog de laatste weken, geniet de komende dagen van je bezoek en de uitjes!
    Liefs x