First week in Wigan - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu First week in Wigan - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu

First week in Wigan

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

05 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Wigan

23/24-08-15
De reis was even pittig, ook al denk je 'oh Engeland daar ben je zo'. Naja eigenlijk is dat ook zo, maar ik was in mijn eentje en moest nog van Manchester naar Wigan toe. Van het vliegveld van Manchester naar het station was duidelijk aangegeven dus dat kon ik makkelijk vinden. Vervolgens een kaartje gekocht naar Wigan en godzijdank in de goede trein gaan zitten. Toen ik aankwam in Wigan moest ik vanaf daar de taxi nemen naar het hotel. Ik gebruik anders nooit taxi's dus dit was wel onwennig. Ik ging ook maar achterin zitten, geen idee of ik voorin mocht zitten. Ik was de hele reis wel een beetje zenuwachtig en gestrest MAAR alles is in 1 keer goed gegaan. Aangekomen in het hotel heb ik mij voorgesteld aan wat werknemers die op dat moment aan het werk waren en daarna de sleutel van me kamer gekregen. Ik ben zo blij met mijn kamer! Het is gewoon een tweepersoonskamer voor mij alleen. Ik heb mij even opgefrist in me kamer en toen werd er gebeld naar me kamer 'diner is ready'. Dus toen ben ik naar beneden gegaan en achter in de keuken is een kamertje en daar eet het personeel. Er waren nog twee studenten van mijn leeftijd uit Oostenrijk die in de keuken werkten maar die gingen de volgende ochtend weg..
De volgende ochtend was ik vroeg wakker. Ik ben gaan ontbijten (full English buffet, maar voor mij alleen wat scrambled eggs) en daarna even Wigan ingelopen. Ik moest om half 3 beginnen met werk t/m half 11. Het centrum van Wigan ligt eigenlijk om de hoek vanaf het hotel. Er is een best grote shoppingmall ''Grand Arcrade'' en verder heeft het iets weg van een dorp. Niet super groot en wel gezellig maar voor zo'n dorp best veel winkels. Verder zie je natuurlijk veel pubs en staat er een mooie cathedral. Nou en toen dus om half drie aan het werk. Ik was wel een beetje zenuwachtig, maar Vanessa (mijn nederlandse collega van mijn leeftijd) mocht mij inwerken. Het is wel meer werk dan ik had verwacht. Mensen in en uit checken is natuurlijk belangrijk, maar er komt veel meer bij kijken. Vooral heel veel administratie. En je moet natuurlijk leren werken met het systeem. Verder vind ik het werk leuk om te doen en de mensen zijn heel aardig. Ja over het eten.. vanmiddag patat gehad en savonds aardappelpuree met doperwten en vlees. Dus best nog goed maar hoor dat er vaak patat voorbij komt dus ben benieuwd. Na het werk douchen en op bed want moet volgende dag 7uur beginnen..

25/08/15
Wel veel geleerd vandaag want Stasia liet mij wel veel zelf doen. Verder was het aardig rustig. Was vandaag dan om 3uur vrij en weet dan nog niet zo goed wat ik moet doen. Wel even lekker om op je kamer te zitten maar als ik te lang alleen op me kamer zit ga ik me ook maar eenzaam voelen. Misschien went dit wel of verandert het nog. Only day 2.

26/08/15
Lekker uitgeslapen vandaag. Mooi op tijd wakker voor de lunch. Daarna gedoucht en klaargemaakt voor werk (om haf 3). Moest weer met Stasia werken en het was best druk dus de tijd ging wel snel. Het leuke aan dit werk is dat er altijd wel wat gebeurt want je hebt met zoveel mensen te maken. Vandaag was er dus een bekakte oma die heel erg boos werd omdat ze haar drankje van de bar bij ons bij de receptie moest betalen. Ze had geen credit card geswyped dus moest gewoon bij ons afrekenen zo werkt dat, word ook uitgelegd bij het inchecken. Maar mevrouw vond het belachelijk en zou nooit meer komen. Na het betalen liep ze stampvoetend de trap naar de bar weer op. Verder was er sochtends nog een mistery quest van Accor, zegmaar ons ''hoofdkantoor''. Zij ging checken hoe het personeel het doet maar ook of alles up to date is bij de front office. Ze ging gelukkig weg om 3uur en ik begon om half 3 pas.

27/08/15
Vandaag had ik weer late dienst, maar in plaats van uitslapen tot 11 heb ik me kamer opgeruimd! Smiddags moest ik met Melanie werken, hele leuke vrouw! Het was niet heel druk dus hebben veel gekletst. Dinner was vandaag om te janken. We kregen pasta met rooomsaus, of beter gezegd roomsaus met pasta en ongeveer een kilo zout erin denk ik. Vanessa heeft savonds een beetje bij ons in de lobby gezeten dus het was werken en kletsen met zn drieën tegelijk. Na werk ben ik nog even met Vanessa naar de Tesco gelopen (mega grote supermarkt om de hoek, 24/7 open).
Ohja en ik kwam er vandaag achter dat er een prostitue in het hotel zit.. Daarover later meer.

28/08//15
Vroege dienst vandaag, blijft pittig.. Moest met Stasia werken en dat is wel fijn want leer haar steeds beter kennen en zij weet goed hoever ik ben in het leerproces zeg maar. (Stasia is verliefd op eten en op haar man David die ze altijd "my David'' noemt). Anyway, het is best veel wat je allemaal moet weten dus sommige dingen zijn nog een beetje ingewikkeld maar het komt goed ik ben aan het leren. Het vervelende vind ik, is dat ik nog niet echt zelfstandig kan werken. Er is namelijk een beetje een bepaalde volgorde waarin taken gebeuren, dus ik weet niet altijd wat ik moet doen. Half 3 was ik vrij en toen wel een uur met Kels gefacetimed (zo handig facetime, als je goede wifi hebt in ieder geval anders wil je je mobiel wel uit het raam gooien..). Daarna ben ik even Wigan ingelopen. Naar Wigan Pier (uitgestorven) en Wigan church en gewoon in het centrum. Daarna even gerelaxed op mijn kamer tot ik werd gebeld dat dinner ready was.

30-08-15
Vrij vandaag! Samen met Vanessa ontbeten en om 11uur naar Manchester gegaan. Met de trein naar station Victoria (retour 4,70 pond), konden niet verder naar Piccadilly want waren werkzaamheden aan het spoor. Eerst even gekeken bij een grote voetbalwinkel, dacht kan ik die straks mooi aan Misha, papa en Bas laten zien en toen echt de stad in! Manchester is misschien niet dat je denkt "wauw'' maar het is een leuke stad. Echte Engelse pubs zie je er veel en heel veel winkels! Er zit een heel groot overdekt winkelcentrum met ook een etensafdeling erin en je hebt gewoon een winkelstraat. Verder zijn we nog langs de cathedral gelopen en even door China town. De cathedral was heel mooi om te zien maar China town in Manchester stelt niet zoveel voor. Verder is er nog een leuk centraal plein (met heel veel duiven) waar je lekker kan zitten als het mooi weer is. Het was trouwens dus een zondag maar het was super druk in de stad. Nadat we een beetje de stad hadden verkend zijn we met de bus naar het Travard centre gegaan (langs het stadion gereden). Ik heb nog nooit zo'n mooie shopping mall gezien! (oke Harrods is ook mooi). Maar dit was zo speciaal. Het was echt super groot en overal stonden palmbomen en veel decoratie van goud. En het eetgedeelte spande de kroon. Het was een beetje donker hier en als je omhoog keek zag je de lucht met wolken en sterren. Aan de ene kant van het eet gedeelte was het net alsof je op het dek van de Titanic zat te eten en aan de andere kant leek het op Italiaanse straatjes. Ja wel de moeite waard om dit een keer te bezoeken. Mijn collega's zeggen dat het met kerst helemaal mooi is door alle decoratie. Het is trouwens ongeveer een half uurtje met de bus van het centrum van Manchester af. Kwamen rond 8uur weer terug in het hotel en toevallig was dinner toen ready. Samen gegeten en daarna gerelaxed in me kamer.


  • 06 September 2015 - 12:30

    Margriet Dijkhuizen:

    Hey lieve dochter, wat leuk om jouw blog te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt in Wigan. Dat het spannend was geloof ik best, want je verlaat je vertrouwde omgeving en stapt letterlijk in een nieuw avontuur. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jij een hele mooie tijd hebt daar en heel veel ervaring opdoet. Geniet en blijf vooral zo mooi schrijven. Keep in touch... alle liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 4190

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 06 December 2015

Internship Wigan

Landen bezocht: