Week two - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu Week two - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu

Week two

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

06 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Wigan

31-08-15
Vandaag was ik ook vrij. Lekker kunnen slapen (en uitslapen) want was kapot na gister, best veel gelopen. 12 uur lunchen met Vanessa, nog even naar de Tesco gelopen, gefacetimed en verder ben ik dan een beetje me serie aan het kijken of aan me blog aan het werken. 'S avonds altijd samen dinner (vaak laat) en dan is de dag alweer om. Soms hebben we dinner om half 8/8uur maar dat is dan wel vroeg voor ons, want meestal is het half 9/9uur en soms ook wel half 10. Dat is echt bijna niet te doen want we lunchen voor het laatst om 12uur.. Maar ik leef nog dus nog niks aan de hand. Ohja het is wel een beetje een apart verhaal maar ik denk dat het in elk hotel wel gebeurt en dat zeggen ze hier ook. Maar we hebben dus een prostitué in het hotel. Ze is uit een ander hotel gezet en dat hotel heeft ons ook gewaarschuwd maar ze heeft tot nu toe altijd betaald en veroorzaakt geen overlast of schade. Ze heeft elke dag een ander verhaal, de ene keer is haar huis afgebrand de andere keer is ze gewoon aan het verhuizen. Haar kaart declined vaak en dan loopt ze even naar de auto buiten en krijgt ze geld van haar klant. Ze kwam laatst binnen lopen en zei dat ze een nieuwe vriend had en helemaal verliefd was, uhm ja.... Volgens de housekeeping is haar kamer ingericht alsof het haar huis is en ze heeft laatst vertikt om het daar nog schoon te maken. We zitten volgend weekend volgeboekt dus vrijdag moet ze eruit. Ookal komt er wel wat vrij ze moet nu wel echt weg want ze zit hier al best lang en anders gaat ze nooit weg. Ik ben benieuwd.

01-09-15
Vanochtend had ik de early shift. Ohja Early= 7-3 en Late= half 3-half 11 maar mogen bijna altijd om 10 uur wel weg. Early shift is mensen uit checken en Late is mensen inchecken. Ik leer natuurlijk nog steeds want Stasia laat me gewoon veel doen en laat me veel zien. 'S middags even Wigan ingelopen en 'per ongeluk' wat gekocht. Toen ik terug kwam even met mama gefacetimed en daarna dacht ik 'oh even liggen' en toen ben ik even in slaap gevallen.. Hakt er toch wel even in als je om 6uur opstaat. Weer gezamenlijk dinner en toen op mijn laptop aan mijn blog gewerkt.

02-09-15
Vandaag weer een early shift. Ik kan nu zelf reserveringen die via de mail binnenkomen in het systeem zetten. Uitchecken blijf ik lastiger vinden dan inchecken want er zijn veel verschillende soorten betalingen en invoices. Was wel een goede dag vandaag, zo'n dag dat je het gevoel hebt dat je productief bezig bent en de tijd snel gaat. Nog even met de receptionmanager (Shain) overlegt over mama haar verblijf en ga mama morgen laten bellen zodat we kunnen boeken. Maar dat doe ik met Melanie want zij doet het op het goedkoopst en de manager kan nog wel is moeilijk doen over de familieprijs als het druk is in het weekend.
Toch nog even weer Wigan ingelopen 'S middags en 's avonds geskypt met Mish.

03-09-15
Late shift vandaag. Dus lekker uitgeslapen en mijn kamer beetje opgeruimd. Lunchen en om half 3 aan het werk met Mel(anie). Vieze lunch.. was er echt even klaar mee. Vaak warm eten als lunch en ik had gewoon zin in een tosti ofzo! :( Maarja.. Rate check van vandaag en morgen doe je en ondertussen mensen inchecken. En vandaag was er toch een irritante man... Een klein ik denk Indisch mannetje. Hij bleef maar praten en stom lachen. Er was een kamer voor hem geboekt via zijn bedrijf, dat gebeurt heel vaak bij ons. Omdat bedrijven vaak zaken doen met het hotel hebben ze een vaste speciale rate. Was in dit geval 70 pond maar meneer moest het wel zelf betalen. Kwam die met zn iPad aan met daarop booking.com 'ja kijk hier is het goedkoper' (in euros in eerste instantie). Naja dus wij uitleggen dat de boeking vast staat en dat er al een speciale rate is en dat als hij een andere boeking wil hij deze had moeten cancelen voor 2 uur (het was nu 7uur 's avonds). Volgens mij snapte hij het niet want het was de hele tijd 'ja maar' en toen werd Mel een beetje chag en zei ze oke we doen wat u wilt, ik cancel de boeking, boek maar wat nieuws. 'Hihihi nee nee doe maar wat jullie willen hoor' Dus wat nou zijn punt was.. geen idee.
We kregen gelukkig op tijd dinner en het was goed vanavond! Met Vanessa gegeten in de back office want daar was toch iedereen al weg en zei was daar gewoon gaan zitten met haar laptop. (we kregen zelfs een toetje!). Ohja en toen maakte ik mijn eerste fout.. Een gast verbleef bij ons op kosten van het verblijf. Er staat dan precies bij ons in het systeem of het room only is of bed and breakfast en ook of de gast meal allowence heeft. Dus of dinner en drankjes van bar betaald worden door het bedrijf of dat hij die zelf moet betalen. Nou hebben we best wel een onhandig systeem hier vind ik, de bar en het restaurant hebben geen eigen kassa. Dus alles moet betaald worden bij de front office. Oke de fout: De gast had dinner gehad in het restaurant en kwam toen meteen uitchecken. Ik keek in het systeem en er stond "to company'' en hij zat nog niet over zijn allowence heen. Dus ik checkte hem gewoon uit en zei doei. Toen kwam dus iemand van het restaurant de betaling doorgeven en hij zat dus blijkbaar wel over zijn allowence heen dus hij had wat moeten betalen. Oeps..
Vandaag ook de Big Boss ontmoet, Mr. Jackman. Hele aardige man. Hij heeft zelfs al gezegd ''you can call me Nick''.
'S avonds lekker slapen.. totdat het brandalarm opeens af ging om 1 uur snachts! Ik schrok wakker. Ik weet dat ze het alarm soms testen maar ik dacht nee niet om 1 uur snachts en het bleef ook maar doorgaan. Ik ben even bij me deur gaan kijken en de nightporter (John) kwam naar boven rennen en riep tegen me 'make your way down!', toen schrok ik wel even en ben snel naar beneden gegaan. (via de trap op blote voeten en ohja ik slaap op de bovenste verdieping..). Beneden stonden meer mensen. Uiteindelijk bleek het niks te zijn, de sensoren moeten vervangen worden want zijn overgevoelig. Maar John kreeg het systeem niet gereset dus hij bleef afgaan. Later kreeg hij hem stil en kon iedereen weer naar zijn kamer.

04-09-15
Vandaag een late shift met Alexis (voor het eerst).
Daarvoor ben ik even gaan lunchen in het centrum bij ''muffin break'''(heeft echt de lekkerste chocomelk ever), want was even helemaal klaar met de lunch hier en wou gewoon even een tosti.
Ik kom nu gewoon bij de front office en dan weet ik zelf wat ik moet doen. Ik word dus al wat zelfstandiger met werken dat is wel fijn. Er kwam een groep inchecken maar verder was het aardig rustig. Alexis werkt part time hier want ze heeft zelf nog een eigen bedrijf. Ze geeft reiki behandelingen, dat zijn behandelingen waarbij ze stress verwijdert uit het lichaam. Ik denk een beetje wat onze oom Harrold doet (voor de mensen die Harrold kennen). En omg jullie weten de Indische/Aziatische man uit mijn vorige blog nog wel. Hij kwam vandaag naar me toe want zijn sleutel werkte niet. Dus ik maakte een nieuwe sleutel voor hem maar nee... te vergeefs, hij werkte nog niet. Dus toen moest ik met hem meelopen om het zelf te proberen... Ja was fun, hij lacht irritant en knikt vaak ja en lacht dan nog meer als ik vraag hoelang hij hier is omdat hij slecht Engels spreekt. Dinner weer aardig laat maar wel goed! Want krijgen gewoon wat de gasten ook krijgen, ze maken dan wat extra dingetjes en dat gooien ze op ons bord. ER WAREN CHOCOLADE TOETJES OVER, ja die waren dus voor ons en waren heel lekker.

05-09-15
Had vandaag een late dienst met Stasia en deels met Vanessa want zij had een middelshift. En er was een wedding! Woehoee, dat wou ik graag even meemaken hoe dat er hier aan toe ging. Zelf kan ik niet echt bedenken waarom je je wedding hier zou willen vieren maar goed.. Dat ze elkaar het ja woord gaven gebeurde in een speciale ruimte, daarna waren ze met zijn allen in de lounge en aan de bar en het diner en later de dj was weer in een andere ruimte. De mensen zagen er mooi uit maar soms net tegen het ordinair aan, en ik heb er even op gelet maar volgens mij had iedereen een tattoo. Het geeft wel een leuke sfeer een bruiloft in het hotel, maar absoluut niet mijn droombruiloft. Verder waren er nog twee groepen met oudere mensen. Drukke boel zegmaar. En ohja laten we de mannen niet vergeten die op stap gaan en dronken rondlopen in het hotel en de front office gaan irriteren met hun 'charmes'. Tijd ging snel vandaag en het dinner was wel goed.

06-09-15
Mijn enige vrije dag deze week! Maar is prima te doen hoor. Vandaag lekker uitgeslapen, geluncht en daarna even in de back office gezeten (kantoor achter de front office) kletsen met Vanessa en Stasia. Verder ben ik nog even het centrum ingelopen en aan mijn blog gewerkt. En ik heb een filmnet ontdekt op de tv dus die heb ik mooi aan. Dinner gehad met Vanessa en blijven dan meestal nog wel een uur plakken en daarna me bed verschoont. JA me bed verschoont. En omg dat is moeilijker dan je denkt, een Kingsize bed verschonen.



  • 07 September 2015 - 18:11

    Nina:

    Hoi Karlijn,
    Wat leuk om jouw verhalen te lezen! Het is maar goed dat er zo veel verschillende mensen zijn zo maak je nog eens wat mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 4176

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 06 December 2015

Internship Wigan

Landen bezocht: