Week three in Wigan - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu Week three in Wigan - Reisverslag uit Wigan, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Jager - WaarBenJij.nu

Week three in Wigan

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

14 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Wigan

08-09-15
Early met Stasia. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet elke dag mijn blog bijhoud. Ik schrijf soms achteraf over dagen. Het probleem is dus nu dat ik niet meer weet of er vanochtend iets is gebeurt is wat het vertellen waard is... Naja wat wel grappig is, is hoe Stasia aan de telefoon is met een gast. Een hele lieve en enthousiaste stem en hele tijd maar lachen en dan echt met een kop naar mij kijken van 'omg wanneer hangt hij/zij op'. Ik moet zeggen dat het er best wel achterbaks aan toe gaat soms. Ik werk met verschillende collega's en iedereen heeft wel wat over elkaar aan te merken. Verder word er gewoon enorm geroddeld over gasten. Naja enorm, maar als er een beetje een apart geval tussen zit word er wel om gelachen of over geroddeld zodra hij uit het zicht is. Natuurlijk niet bij iedereen en niet altijd, maar soms kunnen ze er wat van (ik zelf ook moet ik bekennen). Want je deelt namelijk de ervaring met een klant dus moet je natuurlijk even over praten met elkaar. Maar ik pas nu wel op als ik een hotel binnen loop, kijk nog even een keer om als ik ben weg gelopen geheh.
Was om half 3/3uur vrij en toen moest ik van mezelf even taken uitvoeren voordat ik mocht rusten. Dus ik heb was gedaan, prullenbak geleegd etc. En toen.... ben ik in slaap gevallen tot 9uur, oeps. Naja wel als geroepen want het dinner was ready. Na dinner me even klaargemaakt want we gingen met al het personeel (het jonge personeel) even wat drinken in Wigan (ja op een dinsdag avond..) Het was dus ook helemaal niet zo druk in de pubs, maar we waren wel met een grote groep dus het was gezellig! Ik vroeg me af wat ze hier dan drinken en het antwoord is... ja eigenlijk niet heel anders bij ons. Meiden drinken wel wijn maar ook veel bier. En de jongens vaak ook bier. Alleen er is 1 drankje waar Engeland wel om bekend staat, en dat is 'cider'. Je kan het omschrijven als appelsap met prik en alcohol erin. Maar je hebt het in verschillende smaken, wel lekker! We zaten eerst echt in een pub/cafe waar we aan een lange tafel zaten en gewoon zaten te kletsen. En later gingen we naar een pub/discotheek die onder de grond zat. Ohja ookal was het dinsdag de meiden duffen hier zich echt extreem op voor het uitgaan. Ze gaan niet uit zonder een jurkje/rokje met hakken en hun haar in de krul. Ja liep ik dan in me zwarte jeans... Uhm verder is het hier normaal dat iedereen een beetje met elkaar gaat.. Ik had al roddels gehoord maar heb het nu ook met me eigen ogen mogen aanschouwen. Ik zal de detail besparen verder.

09-09-15
Late shift met Stasia vandaag. Ze had hele sterke koffie gehad waardoor ze druk en vrolijk was haha. Dus was gezellig. Maar deze avond was in 1 woord DRUK. Je moet altijd je vaste taken doen (rate check van vandaag, rate check van morgen en mensen voor breakfast checken) daarnaast hadden we best veel check ins die je tussendoor in het systeem moet verwerken en kwamen er heel veel reserveringen binnen via de mail die ook in het systeem gezet moeten worden. Ohja en daarnaast heb je nog gasten die dan bellen en vragen of we even extra showergel willen langsbrengen of een iron (strijkplank) willen hebben. Ja drie keer raden wie dan op en neer mag.. Vandaag was er een meneer die heel lang had gereden bla bla en hij belde vanuit zijn kamer om te vragen of ze naar een andere kamer konden want het was te lawaaierig in zijn kamer en hij wou slapen. Nou ik erheen met een andere kamer sleutel van de bovenste verdieping om hem die te laten zien. Maar hij deed het raam open en hoorde nog steeds geluid (ventilator van de keuken). Maar kom op waar is het nou helemaal stil? Of er loopt wel een auto weg langs het hotel of er is wel weer wat anders. Uhm verder zag ik vandaag opeens een hond in het hotel lopen, zag er best komisch uit.
Vandaag was Natasja manager in de keuken en echt ik ken haar niet eens goed maar ik mag haar nu al niet. Het boeit haar niet wat nieuwe studenten van haar vinden, ze doet geen moeite om aardig te doen ofzo. Oke waarom ik haar dus niet mag; er kwam een gast naar me toe om te vragen of hij wat kon drinken aan de bar. Natasja zat achter in de back office op haar dikke kont dus ik zei tegen haar er is een meneer die wil graag wat bestellen aan de bar. Zegt ze ja Jamie moet daar wel zijn. Ik heen bellen, nee geen Jamie. Dus ik naar de keuken lopen en door naar buiten, stond Jamie voor werk nog even te roken want hij begon pas over 10 minuten. Maar kijk wat er allemaal moet gebeuren omdat zei niet even van haar dikke kont wil afkomen en 4 meter wil lopen. Ik vind ook als manager dat je eerst de studenten pauze moet geven en moet laten eten. Maar mevrouw niet hoor, als er eten is pakt mevrouw het en eet het in de back office op. Als laatst gaat om 6 de radio naar Ipod maar ze vond hem te hard staan. Ipv dat ze hem dan zelf zachter zet, zegt ze op een arrogante toon ''de Ipod moet zachter hij staat veel te hard". Verder ging de tijd snel vandaag omdat het lekker druk was. Half 10 dinner... Laatste dagen steeds laat.

10-09-15
Late met Sheila vandaag (voor het eerst). Sheila, (ik noemde in het begin haar altijd perongeluk Shirly), het is een oudere vrouw. Een beetje een oma figuur. Ze is heel aardig, maar is toch wel een beetje anders als werken met iemand in de twintig of dertig. Het was wel lekker druk vandaag. Er was een voorstelling in the little theater, dat zit om de hoek bij ons. En wij bieden een speciaal diner aan. Ook was er een wedding beurs in een van onze conference rooms. Ja even over ons eten hier. Volgens mij is het al wat beter dan in het hoogseizoen want ik hoorde Vanessa alleen maar over pizza en patat. Nu krijgen we wel vlees met aardappeltjes of patat en wat standaard groenten. Maar veel is gewoon gefrituurd. Naja het ontbijt is gewoon goed, we eten gewoon wat de gasten ook eten. En ''S middags eten we vaak warm.. daar ben ik niet zo'n fan van. Soms is het wel oke, maar laatst waren het gewoon twee plakjes brood met daartussen wat bacon van het ontbijt..

11-09-15
Early met Sheila. In 1 woord; k*t. Ze is heel aardig maar haar manier van werken..... Ze werkt hier nog maar drie maand en weet dus ook nog niet alles. Dat is niet erg, maar het erge is dat ze haar mond niet open doet als ze iets niet weet. Ze doet dan zomaar wat en maakt veel fouten. En een keer een fout maken is ook niet erg maar het gebeurt niet een keer. Ze communiceert dus niet zo goed en dat is lastig werken vind ik. Ik wil haar niet helemaal gaan afkraken, maar ze is ook super sloom. Ik ben ook nog 'nieuw' en hou er wel van als me werk soms even gecontroleerd word of dat ik geholpen kan worden als ik iets vraag. Ik wil geen fouten maken want je draait allemaal verschillende shifts en iemand anders kan dus tegen jouw problemen aanlopen en niet weten wat er fout is gegaan. Dat is het vervelende soms. Ohja nog 1 ding (als we toch bezig zijn), ze is zo slordig! We moesten iets uitzoeken over een kaartnummer van een boeking maar alle papieren lagen overal en ze praat dus niet. Shain, onze manager, komt er wel achter dat ze fouten maakt en weet ook dat het komt omdat ze Shain niet gewoon vraagt als ze iets niet weet. Dus ze heeft haar geholpen deze ochtend dingen op te lossen, en als ze dan weer terug gaat naar haar desk in the back office vraagt ze altijd 'Are you fine? Sure? Sure? Sure?'
'S middags was ik vrij en ben ik het centrum in gelopen. 'S avonds nadat Vanessa vrij was zijn we even Wigan ingegaan om wat te drinken. Natuurlijk geen idee waar we heen moesten en wat leuk is. Maar er is dus net als Groningen een straat met allemaal pubs en Clubs. Niks tegen Leeuwarden ahum, maar hier kan je nog beter uitgaan. Omdat we niet wisten wat leuk was hadden we besloten overal even een drankje te doen. Wat is er nou anders dan in Nederland? Ten eerste zijn de pubs natuurlijk gewoon gratis om in te gaan en de entree van meer de clubs zijn hier 1 of 2 pound. Ik stond daar echt 'uh zei je nou 1 pound?' En verder ja zoals ik denk ik al genoemd heb; de overdressed meiden hier. Er is zelfs een club waar je alleen in komt als je hakken aan hebt (en 21 bent). Maar al met al is het dus best oke om uit te gaan hier voor een dorpje als Wigan. Ohja oude mensen gaan hier ook gewoon uit btw.

12-09-15
Day off! Lekker rustig aan gedaan vandaag. Eerst even goed uitslapen na gisternacht en nog even het centrum in gelopen en best lang gewinkeld, maar natuurlijk niks kopen want daar twijfelde ik te erg voor. En daarna moest ik echt even met school bezig. Moet een voortgangsrapportage maken en opsturen en mijn begeleider komt over anderhalf week al langs en daarvoor moet ik nog metingen doen. Toen kwam er een leuke film op tv waarin ik in verstrikt raakte.

13-09-15
Werken van 10;30 tot 18;30 vandaag. Eerst met Stasia en later met Alexis. Er is altijd zo'n saaie standaard radio zender op maar aangezien het zondag was en er geen bazen aanwezig waren hebben we de radio lekker op 'radio kiss' gezet en werd er alleen maar leuke pop muziek gedraaid. Ja en als er dan niemand kijkt houd niemand ons tegen om mee te zingen en dansen. Ik had laat ontbijt gehad en toen om 12uur weer lunch gegeten in de back office (omelet) maar was heel zwaar en toen was ik echt misselijk. Als ik nu aan een omelet denk, word ik spontaan misselijk. Eind van de middag was er niet zoveel te doen. Tot er een groep arriveerde om kwart voor 5 en een om half 6. Het waren allemaal oude mensen. Ja je voelt hem al aankomen, van 1 groep moesten we de bagage naar hun kamer brengen. Toen kreeg ik even een besef momentje hoe slecht mijn conditie is. Maar toch maar even 1 pond 50 als tip gekregen van die gulle mensen. Echt wat sommige mee hadden, stenen ofzo.. Maar ik blijf ze schattig vinden. 'S avonds komt er een oude man naar mij toe en wou mij graag een goochel truc laten zien. Een goochel truc met kaarten. Ja ik moet toegeven was wel een goede truc. Hij heeft hem zelfs aan mij geleerd. Toen liep die weg en later kwam die weer en had hij nog een truc met een zakdoek. Ha ha maar die had ik door. Hij vertelde (als kers op de taart) ook nog een leuke mop, maar hij mompelde nogal dus kon hem niet echt verstaan dus ik lachte maar als hij ook moest lachen, was vast goed..


  • 15 September 2015 - 08:39

    Meindert:

    Karrie, wat schrijf je ontzettend leuk! Nu al benieuwd naar je volgende verhalen.
    Wigan wordt steeds spannender om te bezoeken, zin in en kan niet wachten!!

  • 15 September 2015 - 16:20

    Marriët:

    Erg leuk dat je ons zo op de hoogte houdt van je avonturen! Heerlijk om te lezen. xx

  • 15 September 2015 - 23:48

    Margriet:

    Hoi dochter, je maakt wat mee in het hotel en met je collega's..en gasten!!Leuk om ze ook te zien op de foto's en fijn dat er uitgaansgelegenheid is in Wigan om met elkaar op stap te gaan after work!
    Toi toi deze week,
    liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 4175

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 06 December 2015

Internship Wigan

Landen bezocht: